Monday, December 13, 2010

HONG KONG & SHEN ZEN 2007

Sekiranya AKU tidak ke HONG KONG baru baru ini maka tidaklah foto-foto ini di kongsi bersama. Perjumpaan dengan MEI serta keluarganya semata-mata untuk get togather, eating and shopping. Larry bertanya kemana AKU berjalan ketika ke sana dulu. KU katakan, Repulse Bay, Aberdeen, Ocean Park,Disneyland and Shen Zen.

Kami pergi selepas AKU bersara. Cuma Alfi yang tak mahu ikut serta. Semuanya teruja maklumlah ini pertama kalinya anak anak akan ke DISNEYLAND.

KAMI di sambut oleh wakil syarikat dan dibawa ke Harbour Plaza Hotel untuk penginapan.Esok nya kami dabawa untuk sarapan dan terus ke Repulse Bay






REPULSE BAY




NUN DI PUNCAK SANA IALAH MANSION JACKY CHAN. YANG TINGGAL DI SITU IADALAH PEMBANTUNYA


HOTEL INI TERBENGKALAI SEJAK SEKIAN LAMA (AS AT MARCH 2007)











PERJALANAN KE THE PEAK













ABERDEEN THE FISHING VILLAGE



















MAKAN TENGAHARI & SOLAT DI MASJID KOWLOON

Menurut tour agent restaurant yang di tempah untuk makan tengahari telah penuh dan kami dibawa kerestaurant muslim yang lain.Diantara nhidangannya ialah chiken tikka & chiken marsala.









Aku bertanyakan atourguide samada masjid dekat dari laluan balik. Ya! Kami mengambil peluang bersolat di Kowloon Mosque. Tempat solat wanitanya di tingkat atas. Terperanjat AKU melihat ramainya yang bersolat! Ibu, Ibu dari Malaysia ya? sapa seprang pembantu ndonesia kepada KU. Khabarnya beliau 2 tahun bekerja di Malaysia tetapi pindah ke Hong Kong kerana gajinya lebih mahal. Disini kami diberi cuti pada hari ahad jadi kami berkumpul disini!



OCEAN PARK

Agenda seterusnya ialah ke Ocean Park. Kami perlu melalui semula tunnel untuk ke Pulau Hong Kong d mana terletaknya Ocean Park.












































No comments:

Post a Comment